ADMITERE STUDII DE MASTERAT

Sesiune Iulie 2021

Perioada înscriere:

  • Înscrieri on-line (inscriere.rau.ro): 21 iunie – 21 iulie 2021
  • Înscrieri în campus: 1 – 22 iulie 2021 – doar în situații excepționale cu programare prealabila prin email suport.inscrieri@rau.ro

Concurs admitere: 23 iulie 2021

Rezultatele admiterii se afișează în data de 24 iulie 2021, în contul de pe platforma inscriere.rau.ro

Platformă înscrieri online:

ADMITEREA, în sesiunea IULIE 2021, se va organiza ONLINE

Admiterea în Universitatea Româno-Americană se face pe bază de concurs examen scris – eseu/proiect, elaborat în conformitate cu tematica de specialitate afișată, cu luarea în considerare a mediei de licență, conform procedurii specifice fiecărui program de studii universitare de masterat, în ordinea descrescătoare a mediilor finale, în limita locurilor disponibile.

Manea Roxana,
Manea Roxana, Absolventă a Facultății de Drept, promoția 2014
Read More
[…] Încă de pe băncile masteratului îmi desfășor activitatea în cadrul Guvernului României. […] Cu fiecare prilej pe care îl am, mă bucur să pot reflecta în câteva atribute ce reprezintă această școală pentru mine, student și absolvent destoinic. Studiile în această universitate oglindesc cadre didactice de seamă – practicieni excepționali, pedagogi, OAMENI care își lasă amprenta – de la care înveți să gândești în termeni mari și nu mici, mentori. Mentori care complinesc infrastructura acestei ”INSTITUȚII de formare”, având toate prerogativele spre dobândire de cunoștințe și bune practici, cu oportunități oferite prin activitățile organizate în mod sistematic: sesiuni de comunicări științifice, conferințe până la nivel internațional, activități practice dintre cele mai interesante prin care poți fixa noțiunile și te poți proiecta pe tine însuți în viitoarele posibile cariere spre care să accezi și înșiruirea poate continua. […]
Iacob (Mîțu) Adriana,
Iacob (Mîțu) Adriana, Absolventă a Facultății de Drept (promoția 2007) și Management-Marketing, promoția 1996
Director General – Ministerul Justiției
Read More
Din punctul meu de vedere, Universitatea Româno-Americană mi s-a potrivit ca o mănușă. A contat libertatea și deschiderea pe care o aveau atât profesorii, cât și conducerea Facultății față de noi. […] Succesul Universității Româno-Americane este suma succeselor tuturor absolvenților ei. Am acum plăcutul prilej de a-mi exprima gratitudinea față de toți distinșii și minunații mei profesori, care alături de studenți transmit și vor transmite din generație în generație, spiritul ales și nobila dăruire care definește acest așezământ de știință și conștiință.
Istrate (Cristian) Alexandra,
Istrate (Cristian) Alexandra, Absolventă a Facultății de Relații Comerciale și Financiar-Bancare Interne și Internaționale, promoția 2006
Read More
Cunoştințele dobândite în timpul facultății și experienţa bursei la James Madison University au făcut ca încrederea să devină atuul meu în tot ceea ce întreprind în cadrul companiei în care lucrez. Se spune că anii de studenție sunt cei mai frumoși, dar dacă ai ocazia să te bucuri de un corp didactic de excepţie și ai şansa unor colegi deosebiți, amintirea studenției devine omniprezentă.
Balulescu Armand Florentin,
Balulescu Armand Florentin, Absolvent al Facultății de Relații Comerciale și Financiar-Bancare Interne și Internaționale, promoția 1997
Absolvent ACCA (2008) - Manager, Departamentul Tranzacții, Deloitte
Read More
[…] progresele realizate de Universitate față de perioada mea de studenție sunt extraordinare și sunt sigur că în aceste condiții Universitatea își va păstra locul în topul celor mai solicitate și eficiente instituții de învățământ superior din România.
Oprescu Bianca-Ioana,
Oprescu Bianca-Ioana,Masterandă a Facultății de Management-Marketing, anul II (2020-2021)
Read More
Pentru mine URA a fost deschizătoare de drumuri prin oportunitățile pe care le oferă oricărui student. Implicarea mea ca voluntar în cadrul Centrului de Studii Româno-Japoneze ”Angela Hondru” și seriozitatea prin care am tratat fiecare curs și seminar mi-au adus minimul de experiență pe care orice angajator îl caută. […] Programele de internship în țară și în străinătate, bursele Erasmus+ în America, Asia sau Europa, activitățile organizate de Clubul Studenților, clubul de teatru sau cursurile de japoneză, chineză și coreeană sunt doar o parte din activitățile pe care le poți încerca în perioada studenției.
Ing. LLM. Godeanu (Șerban) Mirela,
Ing. LLM. Godeanu (Șerban) Mirela, Absolventă a Facultății de Management-Marketing, promoția 2011
Read More
[…]Am avut onoarea și bucuria de a fi studentă în decursul anilor 2009-2011, perioada în care am urmat cursurile Programului de studii universitare de masterat „Managementul și Marketingul Organizației” organizat sub egida Facultății de Management-Marketing. Pentru mine acest program a însemnat o mare schimbare, o nouă viziune în abordarea unei situații, fiind inginer licențiat în fizică, absolventă Facultății de Fizică din cadrul Universității București. Când am început acest program de studii, eram Șeful Metrologiei din cadrul Grupului LAROMET, iar necesitatea de a parcurge un program de master în „Managementul și Marketingul Organizației”, a survenit din dorința de a acumula cunoștințe noi care să mă ajute în evoluția mea în carieră. […]
Păduraru Simona,
Păduraru Simona, Absolventă a Facultății de Studii Economice Europene, promoția 2008
Read More
Consider că facultatea absolvită mi-a facilitat inserția pe piața muncii în primul rând prin temele de actualitate abordate în timpul cursurilor pe parcursul celor patru ani de studii și prin materiile de actualitate studiate. Un alt factor extrem de important pentru mine a fost și expunerea internațională de care am beneficiat – grant Leonardo da Vinci în Marea Britanie – și care m-a ajutat să mă adaptez unui mediu de lucru extrem de pretențios. A fost o experiență foarte utilă care mi-a oferit șansa da a dezvolta competențe profesionale și personale și care a pus bazele carierei mele. […] În cei patru ani de URA am învățat o mulțime de lucruri interesante și am cunoscut oameni deosebiți atât din rândul colegilor, cât și al cadrelor didactice. Astfel am dobândit încredere în forțele proprii și dorința de afirmare în plan profesional. […]
Crişu Alexandru-Marian,
Crişu Alexandru-Marian, Absolvent al Facultății de Studii Economice Europene, promoția 2013
Read More
Universitatea Româno-Americană mi-a devenit a doua casă de-a lungul celor cinci ani în care am studiat ”Economie și Afaceri Internaționale” și am făcut voluntariat în cadrul Departamentului de Studii Asiatice […]. A fost, cu siguranță, una dintre cele mai frumoase perioade din viața mea, un timp al învățării, al creșterii umane și profesionale, o perioadă în care am avut norocul și onoarea să cunosc oameni minunați, colegi și profesori […]. Tot ce am învățat la URA, în timpul cursurilor și în afara lor, m-a ajutat să îmi îndeplinesc vise care, la un moment dat, nu credeam că vor putea deveni realitate. Să vizitez Japonia, să studiez și să trăiesc acolo, apoi să muncesc într-un domeniu care îmi place, în mediul potrivit, alături de oameni pasionați, toate acestea au fost posibile datorită Universității Româno-Americane și oamenilor ei. […]
Nuțu Daniel,
Nuțu Daniel, Absolvent al Facultății de Informatică Managerială, promoția 2008
Programator, Crys Computer, Contractor IBM România; Asociat – PriceWaterhouseCoopers
Read More
Facultatea m-a dotat cu abilități de analiză și proiectare a sistemelor informatice complexe și m-a ajutat să obțin un loc de muncă într-o companie multinațională de IT [...]. În ceea ce privește anii mei de studenție, pot spune că aceștia au fost unii dintre cei mai buni ani în care am construit noi prietenii, atât cu studenții, cât și cu profesorii universitari. Aș alege din nou Universitatea Româno-Americană, Facultatea de Informatică Managerială, dacă ar trebui să aleg din nou.
Cândea Alexandru-Ionuţ,
Cândea Alexandru-Ionuţ, Absolvent al Facultății de Informatică Managerială, promoția 2020
Read More
[…] Cei 3 ani de licență au reprezentat o etapă a vieții mele de care m-am bucurat din plin și care m-a format din punct de vedere profesional, dar și uman. Eu și colegii mei am avut oportunitatea de a învăța de la profesori dedicați care ne-au încurajat creativitatea și ne-au întărit încrederea în sine. Ni se spune adesea să facem ceea ce ne place în viață, iar eu pot să confirm că mă bucur de împrejurările care m-au adus la această facultate. Datorită activităților organizate în cadrul URA (cursuri cu profesori internaționali, sesiuni de comunicări științifice studențești), dar și a dublei specializări a acesteia, am reușit să dobândesc cunoștințele și competențele necesare pentru obținerea unui loc de muncă în mediul IT.
Roșu Teodora,
Roșu Teodora,Masterandă a Facultății de Economia Turismului Intern și Internațional, anul I (2020-2021)
Read More
Universitatea Româno-Americană a fost cea mai bună alegere pe care am putut-o face în ceea ce privește studiile de licență și de masterat. În primul rând, profesorii de elită ai URA și ai universităților partenere din străinătate mi-au oferit oportunitatea de a-mi dezvolta un bagaj de cunoștințe util în viața profesională și nu numai. În al doilea rând, datorită susținerii continue a Universității în privința dezvoltării mele personale și profesionale, am avut șansa de a fi student Erasmus+ în Japonia și de a ajunge să lucrez într-una dintre cele mai mari companii ale lumii. […]
Alexandrescu Albert,
Alexandrescu Albert,Absolvent al Facultății de Economia Turismului Intern și Internațional, promoția 1996
Owner și CEO Europoint
Read More
Am avut șansa ca în 1991 să intru la Facultatea de Economia Turismului Intern și Internațional și în 1996 să mă număr printre primii absolvenți. Spun șansă pentru că am avut norocul de a învăța de la cei mai buni dascăli ai momentului respectiv, dascăli ce au știut să insufle și să ne predea nu doar cunoștințe de specialitate, ci să ne învețe cum să învățăm și să ne educe pentru viață! […]
Previous
Next
  • 10% dintre studenții înmatriculați în anul universitar 2021/2022 la studii universitare de masterat cu predare în limba română, vor beneficia de locuri fără taxă (bursă de studii).
  • Pentru studenții înmatriculați în anul I, ciclu de masterat cu predare în limba română, Comisia de acordare a burselor de studii va stabili, în termen de 10 zile de la începerea anului universitar, lista studenților care vor beneficia de burse de studii. Comisia va acordă burse de studii, pentru fiecare program de masterat, pe baza mediei de admitere, în limita a 10% din numărul studenților aflați în situație de înmatriculare la dată de 30 septembrie și care au achitat taxa de studii în termenele stabilite.
  • Pentru candidații admiși pe locurile fără taxă, restituirea taxei plătite pentru confirmarea locului se face integral, în termen de 10 zile de la dată afișării listei cu studenții bursieri.
  • În cazul admiterii unui candidat la mai multe programe de studii, acesta poate beneficia de loc fără taxă doar pentru un singur program (în cazul în care media de admitere îi permite acest lucru).

Admiterea la programele cu predare exclusiv în limba engleză presupune, de asemenea, un concurs examen scris – eseu/proiect, elaborat în conformitate cu tematica de specialitate afișată, cu luarea în considerare a mediei de licență, conform procedurii specifice fiecărui program de studii universitare de masterat, în ordinea descrescătoare a mediilor finale, în limita locurilor disponibile.

Totodată, este necesar un document care să ateste nivelul de cunoștințe al limbii engleze:

  • fie un document care să ateste realizarea studiilor universitare exclusiv în limba engleză
  • fie un certificat de limbă engleză recunoscut internațional (vezi anexa)

* În situația în care candidații la programele cu predare exclusiv în limba engleză nu se regăsesc în niciuna dintre situațiile anterioare, se va susține un test online de limbă engleză.

Beneficii incluse:

  • Discount pentru înscrierile până la data de 22.07.2021 (aferent taxei de studii pentru anul I)
  • Burse de studii: 10% dintre studenții înmatriculați în fiecare an universitar, la fiecare program de masterat cu predare în limba engleză, beneficiază de burse de studii pe bază de performanță (până la 1.000 Euro)
  • Cel puțin un curs anual cu profesor străin în cadrul programului, alături de numeroase alte cursuri cu profesori străini din cadrul Universității la care participarea este gratuită
  • Study trip – în primul an de studii, având ca obiectiv socializarea și înțelegerea particularităților culturale ale țării gazdă și a grupurilor de studenți
  • Internship în companii multinaționale – în al doilea an sau ori de câte ori există disponibilitate, facultatea care organizează programul de studii va oferi posibilitatea unor stagii de internship/practică în vederea îmbinării armonioase a cunoștințelor teoretice cu cele practice
  • Consiliere în carieră după absolvire – pentru absolvenții care vizează piața de muncă din România, Universitatea, prin departamentul de specialitate, va oferi consiliere în carieră

Vezi mai multe detalii despre programele cu predare exclusiv în limba engleză (descriere, ghid de studii, taxe de școlarizare, etc.), AICI.

Înscrierea la concursul de admitere se realizează ONLINE pe  inscriere.rau.ro.

Completezi dosarul de admitere online, fără să fie nevoie să te deplasezi până la facultate.
Ești ajutat prin servicii de consiliere și asistență prin email, chat sau telefon.

ACTE NECESARE ÎNSCRIERII LA CONCURS:

(documentele se încarcă electronic în contul de pe platforma de înscrieri online)

  • Cerere de înscriere tip – generată electronic;
  • Eseul/Proiectul elaborat conform metodologiei specifice;
  • Declarație olografă tip privind originalitate eseului/proiectului;
  • Diploma de licență sau echivalentă, însoțită de Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă, pentru promoțiile care au susținut examenul de licență înainte de 2020;
  • Diplomă de licență sau adeverință eliberată de către instituția de învățământ superior (adeverință de absolvire cu examen de licență, în care se menționează media generală, mediile obținute în anii de studii, termenul de valabilitate și faptul că nu a fost eliberată diplomă) pentru candidații care au promovat examenul de licență în sesiunile corespunzătoare anului universitar 2019-2020;

În absența documentelor, datele vor fi preluate din Sistemul Informatic de Învățământ din România
** Diplomele de licență emise de alte state, se iau în considerare numai pe baza „Atestatului de echivalare” eliberat de ministerul de resort, potrivit legii

  • Diplomă de bacalaureat sau echivalentă însoțită de Foaia matricolă;
  • Certificatul de naștere;
  • Certificatul de căsătorie (în cazul schimbării numelui de familie);
  • Adeverință medicală tip – eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că solicitantul este apt pentru a urmă cursurile studiilor universitare;
  • Buletin/Carte de identitate/Pașaport;
  • 1 fotografie color, dimensiune 3/4 cm;
  • Pentru candidații care urmează simultan un alt program de studii universitare de masterat, se solicită Diplomă de bacalaureat (fotocopie) și Diplomă de Licență (fotocopie), însoțite de adeverință din care să rezulte calitatea de student în anul universitar 2019-2020 în cadrul unui alt program de studii, cu mențiunea că „Diplomă de bacalaureat Seria … și Numărul … și Diploma de licență Seria … și Numărul … se află la dosarul studentului”, semnată de Decanul și Secretarul șef al facultății respective.

Tipărește LISTA DOCUMENTELOR NECESARE și bifează-le pe măsură ce îți alcătuiești dosarul de înscriere!

IMPORTANTCandidați Admiși și Înmatriculați în sesiunea de Admitere IULIE 2021 – Documentele în original și/sau fotocopie certificată cu originalul se depun în format fizic la secretariatul Facultății, în DOSAR PLIC CARTONAT, pe copertă menționându-se informațiile necesare după modelul – click aici !, până la 23 septembrie 2021.

  • La concursul de admitere la programele de studii universitare de masterat se pot înscrie absolvenții cu diplomă de licență din același domeniu de studii sau din orice domeniu de studii, în raport cu procedura specifică aprobată pentru fiecare program de studii;
  • La concursul de admitere pot participa absolvenții, cu diplomă de licență, ai ciclului de studii universitare de licență (conform Legii nr. 288/2004), precum și absolvenții cu diplomă de licență sau echivalentă a studiilor universitare de lungă durată (conform Legii nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare);
  • La concursul de admitere pot participa cetățeni români și ai altor state membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene, în aceleași condiții prevăzute de lege pentru cetățenii români, inclusiv în ceea ce privește taxele de studii, și care sunt absolvenți ai programelor de licență cu diplomă de licență sau echivalentă acesteia, indiferent de anul absolvirii. 

Recunoașterea studiilor efectuate de aceștia în țările de domiciliu se va realiza de către direcția de specialitate din cadrul Ministerul Educației și Cercetării.

La concursul de admitere pentru studii universitare de masterat cu predare în limba română, cetățenii străini care nu prezintă acte de studii necesare la înscriere, eliberate de instituții de învățământ din România sau din străinătate, cu predare în limba română, au obligația să facă dovadă cunoașterii limbii române, conform metodologiilor de școlarizare în România a acestora, după caz.

Candidații din Republica Moldova

În vederea obținerii aprobării de înscriere în învățământul superior de la Ministerul Educației și Cercetării, vor înregistra online pe  inscriere.rau.ro următoarele acte/documente:

  • Cerere de înscriere tip – generată electronic;
  • Eseul/Proiectul elaborat conform metodologiei specifice;
  • Declarație olografă tip privind originalitate eseului/proiectului;
  • Diploma de bacalaureat și Foaia Matricolă;
  • Diploma de licență și Supliment la Diplomă;
  • Certificatul de naștere;
  • Certificatul de căsătorie (în cazul schimbării numelui de familie);
  • Pașaportul – fotocopie a primelor 3 pagini;
  • Carte de identitate;
  • Adeverință medicală tip din care să rezulte că solicitantul este apt pentru a urmă cursurile studiilor universitare;
  • 1 fotografie color, dimensiune 3/4 cm;
  • Declarație pe propria răspundere, pe baza voinței liber exprimate, de asumare a identității culturale române, autentificată de misiunea diplomatică a României din țara de origine sau de la Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, potrivit legislației în vigoare;
  • Pentru candidații care urmează simultan un alt program de studii universitare de masterat, se solicită Diplomă de bacalaureat (fotocopie) și Diplomă de Licență (fotocopie), însoțite de adeverință din care să rezulte calitatea de student în anul universitar 2020-2021 în cadrul unui alt program de studii, cu mențiunea că „Diplomă de bacalaureat Seria … și Numărul … și Diploma de licență Seria … și Numărul … se află la dosarul studentului”, semnată de Decanul și Secretarul șef al facultății respective.

IMPORTANT: Documentele în original și/sau fotocopie certificată cu originalul se depun în format fizic la secretariatul Facultății, în DOSAR PLIC CARTONAT, pe copertă menționându-se informațiile necesare după modelul – click aici !, până la 23 septembrie 2021.

Candidații din state terțe

În conformitate cu Metodologia de primire la studii și școlarizare a cetățenilor străini din state terțe, anexă la ordinul Ministerul Educației și Cercetării  privind cadrul general de organizare și desfășurare a admiterii în ciclurile de studii universitare de licență, de master și de doctorat, cetățenii din statele terțe sunt înscriși la studii în România, la programele cu predare în limba română, fără concurs de admitere, pe baza actelor de studii și a scrisorii de acceptare la studii, emisă de Ministerul Educației și Cercetării.

Taxă de înscriere la concurs: 100 lei pentru 1-4 opțiuni (specializări) și câte 100 de lei pentru fiecare dintre opțiunile următoare (a 5-a, a 6-a, etc.) pentru programele cu predare în limba română, respectiv 500 lei pentru programele cu predare în limba engleză. Taxa de înscriere se achită la finalul înscrierii online, din platforma de înscriere.

Taxă de studii:

  • pentru programele cu predare în limba română este de 650 Euro/semestru, plătibili în lei, la cursul de schimb leu/euro comunicat de BNR în ziua anterioară celei în care se face plata, calculul ratei de schimb făcându-se la cursul valutar cotat cu 4 (patru) zecimale;
  • pentru programele cu predare în limba engleză:
    • 1.800 EUR/semestru
    • 2.350 EUR/semestru – pentru programul de studii de masterat ”Business Management in Tourism & Aviation” – BMTA (include cursuri IATA)

 Discount pentru înscrierile până la data de 22.07.2021, pentru programele cu predare în limba engleză:

  • 1.450 EURO/semestru (aferente anul I)
  • 1.900 EURO/semestru (aferente anul I) – pentru programul de studii de masterat ”Business Management in Tourism & Aviation” – BMTA (include cursuri IATA)

Mențiuni:

  • Pentru programele cu predare în limba română – plata taxei anuale de studii se poate realiza în 4 tranșe. În condițiile în care plata taxei anuale de studii se face integral, într-o singură tranșă, la termenele stabilite în Contractul de studii (în termen de 5 zile calendaristice de la dată afișării rezultatelor finale ale admiterii), studentul beneficiază de o reducere de 10% din taxa anuală de studii.
  • Pentru programele cu predare în limba engleză – plata taxei anuale de studii se realizează integral pentru anul I de studii, la termenele stabilite în Contractul de studii (în termen de 5 zile calendaristice de la dată afișării rezultatelor finale ale admiterii).
  • Taxa de înscriere nu se restituie.
  • Pentru mai multe detalii, vă rugăm să verificați aici.

Înmatricularea (confirmarea locului) va fi posibilă după afișarea rezultatelor finale ale admiterii prin intermediul platformei online.

 

Modul de Desfășurare a Concursului de Admitere

  1. Admiterea la programele de studii universitare de masterat cu predare în limba română, în Universitatea Româno-Americană, se face prin concurs, pe baza de examen scris – eseu/proiect, elaborat în conformitate cu tematica de specialitate afișată, cu luarea în considerare a mediei de licență, conform procedurii specifice fiecărui program de studii universitare de masterat, în ordinea descrescătoare a mediilor finale, în limita locurilor disponibile;
  2. Eseul/proiectul va fi elaborat conform tematicii de specialitate și cu respectarea structurii generale afișate pe site-ul Universității pentru fiecare program de studii universitare de masterat.

MODUL DE CALCUL AL MEDIEI CONCURSULUI DE ADMITERE

METODOLOGIE ADMITERE STUDII DE MASTERAT

LOCURI SCOASE LA CONCURS – ADMITERE MASTERAT 2021